ETKİNLİK:PAZARLAMA FAALİYETLERİ
1.HAFTA
Bugün öğretmenimiz derse başladığında çocuklar "ne işe yarar şu reklamlar?"diye bir soru sordu?
Pek çok arkadaşım farklı farklı cevaplar verdi:
-Ürün hakkında bilgi verir,
-Ürünün halka tanıtımını yapar,gibi cevaplar geldi.Bende;Ürünün ne olduğunu ve hangi firmaya yada markaya ait olduğunu söyledim.Öğretmen hepimize doğru dedi.
Daha sonra bize;
*Bazı ürünleri satın alırken neden ürün adıyla değil de marka adı ile isteriz? dedi
Bizde marka adını daha akılda kalıcı olduğunu,
bazı markaların daha kaliteli olduğu için,
bazı markaların daha ekonomik olduğu için
bazı markalarında o üretim alanında ilk olduğunu söyledik.
Öğretmen örnekler istedi:
bizde kağıt mendil yerine SELPAK
margarin yerine SANA
çerez yerine ÇİTOS v.b deriz gibi örnekler verdik
Daha sonra öğretmenimiz;
*Marka nedir?Adığınız ürünün markası sizin için önemlimidir?
diye sordu.
Bir ürüne verlien isimdir dedik.
Hemen hemen bütün arkadaşlar aynı cevabı verdi.
Öğretmenimizde doğru ancak daha ayrıntılı tanımlarsak MARKA:
Benzer ürünleri yada hizmetleri başkalarının ürün yada hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan yada belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan AYIRT EDİCİ İŞARET marka olarak tanımlanmaktadır.
diye tanımladı.
Bizde aldığımız ürünlarin Markasını çoğu zaman önemli olduğunu özellikle bazı markaların kalitelerinin daha güven verici olduğunu söyledik.
Öğretmenimiz bizden herkesin kendine göre iki üretim alanından en az 5 marka yazmamızı istedi.
Bem gıda ve otomotiv alanlarını seçtim ve :
GIDA-SÜT:*DANONE-*SÜTAŞ-*GÜNEY-*PINAR-*İÇİM
OTOMOTİV-OTOMOBİL:*TOYOTO,PORCHE,MERSEDES,BMW,FİAT
Markalarını seçtim.
Öğretmenimiz önümüzdeki ders için bizlerden bu yazdığımız markalardan birine ait bir marka hikayesini internet üzerinden araştırıp arkadaşlarımıza sunmamızı istedi.
Ben MERSEDES'i seçtim.
Öğretmenimiz bize;
http://www.markaturk.com.tr,www.abvizyonu.com,pazarlamacigiremez.blogspot.com,markaisimleri.wordpress.com/,
http://www.patentofisim.com/, http://www.gelisenbeyin.net/ , gibi web adreslerini verdi ve bu sitelerde güvenle arama yapabileceğimizi belirtti.
2.HAFTA
Ben bu hafta araştırmamı sundum.İşte bemin araştırmam:
MERCEDES BENZ: Chrysler ile ortak olan ve araba yapımına başlayan Carl Benz bir taraftan da ürüne isim aramaktadır. Birden aklına şahane bir fikir gelir ve tek kızı olan Mercedes-Benz’in adını ürettiği araca verir.Dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes’in üç ayaklı yıldız figürü kara hava ve sudaki gücünü tanımlıyor. Daimler Chrysler’in ürettiği amblem dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarak da ilk sırayı alıyor.
Araştırma sitem: http://www.gelisenbeyin.net/markalar-oykuleri.html
Sınıftaki diğer arkadaşlarımda kendi araştırdıkları marka öykülerini sundular.Çok güzel hikayeler vardı.
Bu hafta marka sunumları ile bitti.
3.HAFTA
Bu gün öğretmenimiz bizlere daha önce seçtiğimiz markaları neden seçtiğimizi sordu .Bizim WEB günlüklerimizden seçtiğimiz markaları okuyordu ve hepimizden tek tek yazdığımız markaları neden yadığımıza dair cevap istedi.
Çok değişik nedenler vardı.Ben en beğendiğim ve en çok özelliklere sahip olduğunu düşündüğüm otomobil markası olduğu için yazdım dedim.Bir arkadaşım spor giyimde rahat ettiği marka olduğunu söyledi,bir başka bir arkadaşım ise tadını en çok sevdiği çikolata olduğunu söyledi.Bir arkadaşımızda seçtiği markanın en uzun süre giydiği ayakkabı olduğunu ,bir başkası ise en çok aklında kalan marka olduğunu söyledi.
Öğretmenimiz bu söylediğimiz düşünceler doğrultusunda bizden kendi ürünlerimiz için 5 Marka oluşturmamızı istedi.Benim ürünüm "alarmlı paspas" olduğu için ona göre bir marka seçmem gerektiğini düşünüyordum.Ama öğretmenimiz markanın bir isim olduğunu ürünü tanımlamasını gerektirmediğini öyle olsa Hacı Şakir'in bir sabun değilde bir insan olması gerekeceğini ürünümüze istersek kendi ismimizi dahi marka olarak verebileceğimizi söyledi.Bende şu 5 fikri marka olarak düşündüm:
HIRZIR PASPASLARI:Hırsız zili
BASÇAL PASPASLARI:Basınca çalan
MALÇOK PASPASLARO:Soyadım
ÇOKÇAL PASPASLARI:soyadımın son hecesi ve çalan anlamında
BASGÖR PASPALARI:Basta gör anlamında
Öğretmenimiz bu hazırladığımız marka örneklerinden en çok hangisini beğendiğimi sordu.Bende HIRZIR ve BASGÖR arasında kaldığımı söyledim.Kendiside BASGÖR ü beğendiğini arkadaşlarım , ailem ve tanıdıklarım arasında bir kamuoyu yoklaması yapıp en çok oy alanı seçmemi söyledi.Haftaya kadar herkese markalarımı okuyup akıllarında kalanı söylemelerini isteyeceğim ve böylece en akılda kalıcı olanı seçmiş olacağım.Çünkü akılda kalıcı olmasının bir markanın satışı için çok önemli olduğunu kavradım.
4:HAFTA
Yaptığım kamu oyu araştırmasında öğretmenimizinde beğendiği BASGÖR markasının en çok oyu aldığını gördüm ve ürünüme bu markayı verdim.
BASGÖR PASPASLARI
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder